Tuesday, March 6, 2012

CRITE AJE..

"Seorang ibu (diiringi suaminya) pernah bertanya saya mengenai salah seorang anaknya yang berumur sekitar 4 tahun yang sering melakukan sesuatu yang beliau anggap "mengerikan"...
Ibu: Encik Khair, saya nak tanya sesuatulah....tapi malu nak cakap
Saya: Okay, Puan nak tanya tetapi malu...kalau begitu Abang (suami) lah yang tanya...apa dia?
Ayah: Tak pe lah Encik Khair, biar isteri saya saja yang tanya...dia yang lebih tahu
Ibu: Awaklah tanya...awak lelaki, anak kita tu pun lelaki, Encik Khair pun lelaki...semua hal lelaki, awaklah yang tanya...
Saya: (Tersenyum sambil terpinga-pinga...toleh kanan, toleh kiri sambil ikuti tolak-tarek antara suami dan isteri...tersenyum terus)
Ayah: Awaklah cakap. Awak yang selalu dengan anak kita ni...
Ibu: Awaklah...
Ayah: Awaklah, awak yang lebih rapat...awak yang selalu nampak, saya jarang-jarang nampak...
Ibu: ok ok oklah...
Saya: ok, apa dia...
Ibu: Begini Encik Khair, anak saya ni (sedang bermain di tepi) selalu jugak main...
Saya: Baguslah tu...dia main apa?
Ibu: (Sambil tersipu-sipu) ahhhhh
Saya: ok....
Ibu: Dia suka main dia punya...(tersipu-sipu...)
Saya: ...dia punya...???
Ibu: Bang...awak cakaplah...
Ayah: Awaklah cakap...awak yang selalu nampak pe...
Ibu: ...dia punya cicip...
Saya: ??? Cicip...? Apa tu cicip?"....
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA.....

No comments: